Här är en sammanfattning av olika drivmedel som används inom transportsektorn i Botkyrka. En tydlig trend syns i att flytande oförnybara drivmedel fortsätter att sjunka. Förbrukningen av förnybara drivmedel har ökat under de senaste 10 åren men inte i tillräcklig utsträckning för att möta Botkyrka kommuns klimatmål.
Drivmedelsförsäljning i kommunen
Indikator SE. 9.4. 7| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (MWh) |
|---|---|---|---|
|
0 |
Flytande (ej förnybara) |
2010 |
557420 |
|
1 |
Flytande (ej förnybara) |
2011 |
494324 |
|
2 |
Flytande (ej förnybara) |
2012 |
478673 |
|
3 |
Flytande (ej förnybara) |
2013 |
474064 |
|
4 |
Flytande (ej förnybara) |
2014 |
298546 |
|
5 |
Flytande (ej förnybara) |
2015 |
308665 |
|
6 |
Flytande (ej förnybara) |
2016 |
268166 |
|
7 |
Flytande (ej förnybara) |
2017 |
296321 |
|
8 |
Flytande (ej förnybara) |
2018 |
331444 |
|
9 |
Flytande (ej förnybara) |
2019 |
319186 |
|
10 |
Flytande (ej förnybara) |
2020 |
301105 |
|
11 |
Flytande (ej förnybara) |
2021 |
302405 |
|
12 |
Flytande (ej förnybara) |
2022 |
271067 |
|
13 |
Flytande (förnybara) |
2010 |
32746,0 |
|
14 |
Flytande (förnybara) |
2011 |
40362,0 |
|
15 |
Flytande (förnybara) |
2012 |
39713,0 |
|
16 |
Flytande (förnybara) |
2013 |
49521,0 |
|
17 |
Flytande (förnybara) |
2014 |
30423,0 |
|
18 |
Flytande (förnybara) |
2015 |
32003,0 |
|
19 |
Flytande (förnybara) |
2016 |
81167,0 |
|
20 |
Flytande (förnybara) |
2017 |
120803 |
|
21 |
Flytande (förnybara) |
2018 |
50706,0 |
|
22 |
Flytande (förnybara) |
2019 |
61508,0 |
|
23 |
Flytande (förnybara) |
2020 |
57164,0 |
|
24 |
Flytande (förnybara) |
2021 |
62651,0 |
|
25 |
Flytande (förnybara) |
2022 |
57208,0 |
|
26 |
El |
2010 |
3004,00 |
|
27 |
El |
2011 |
3005,00 |
|
28 |
El |
2012 |
3208,00 |
|
29 |
El |
2013 |
3979,00 |
|
30 |
El |
2014 |
3434,00 |
|
31 |
El |
2015 |
4607,00 |
|
32 |
El |
2016 |
4596,00 |
|
33 |
El |
2017 |
4621,00 |
|
34 |
El |
2018 |
4796,00 |
|
35 |
El |
2019 |
4085,00 |
|
36 |
El |
2020 |
4090,00 |
|
37 |
El |
2021 |
4172,00 |
|
38 |
El |
2022 |
3910,00 |